zondag 9 oktober 2011

Dear jane quilt # 2











ee












Mijn 2e Dear-Jane quilt


Ik ben er al weer een tijdje mee bezig.

Nu wordt deze versie ietsje anders dan het origineel.

De blokjes worden 6"x6", de achtergrondstof is wit en de rest van de stoffen, die ik gebruik, zijn reproductiestoffen van de jaren 30.


Op die manier wordt het een frisse, heldere quilt.


Mijn eerste Dear-Jane is voor Jana, als ze wat groter is, en natuurlijk kan ik niet zonder, dus....

Dat is de reden dat ik er nog een maak.


Het houdt je bezig, en ik vind het nog steeds heel leuk om ze maken, die kleine blokjes.

Deze keer ben ik niet zo nieuwsgierig meer, en doe het rustig aan.


De linker foto is E-12, ' Mary Ruth's Corset.'


De rechter foto is F-1, ' Big Top'


Het is fijn om weer in de routine te zijn. Mede dankzij mijn bezoek aan Canada en Jacqui ben ik weer regelmatig aan het 'prutsen' .



















Intussen ben ik al met rij F bezig, en vandaag is er weer een blokje gemaakt.








De afmetingen van de blokjes zijn ook veranderd.








Nu worden ze 6"x 6".
















Mijn eerste DJ-quilt is voor Jana, als ze die, wanneer ze wat groter is, nog steeds mooi vindt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten